Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Uždaryti
E-gyvybė Naujoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis nuo 2023‑12‑01, ir buvusiems INVL Life klientams, kurių sutartys buvo perkeltos į „SB draudimas“. PRISIJUNGTI
Atsisiųskite „SB draudimas“ mobiliąją programėlę
„SB draudimas“ savitarna Senoji „SB draudimas“ savitarna Skirta „SB draudimas“ klientams, sudariusiems draudimo sutartis iki 2023‑11‑30. PRISIJUNGTI
Turto valdymo portalas Turto valdymo paslaugos savitarna Skirta klientams, turintiems Turto valdymo paslaugos sutartį. PRISIJUNGTI
E-gyvybės vartotojai gali naudoti „SB draudimo“ mobiliąją programėlę

D.U.K. apie draudimą

Kur aptarnaujami gyvybės draudimo klientai?

„SB draudimo“ skyriai

  • Gynėjų g. 14, 01109, Vilnius
  • Karaliaus Mindaugo pr. 35, 44307, Kaunas
  • Taikos pr. 66, 93226, Klaipėda


Darbo laikas: I - IV 08:00 - 16:45; V 08:00 - 15:30

Jūsų patogumui, prieš atvykstant į klientų aptarnavimo skyrių rekomenduojame laiką susitikimui rezervuoti iš anksto. Tai galite padaryti paskambinę tel. 1813, el. paštu [email protected] arba prašome užpildyti šią formą ir mes su jumis susisieksime patys.

Kaip pakeisti sutarties sąlygas?

Draudimo sutartis sudaroma ilgam laikotarpiui, per kurį daug aplinkybių gali keistis, todėl „SB draudimas” užtikrina galimybę lanksčiai keisti galiojančios draudimo sutarties sąlygas.

Jei pageidaujate keisti draudimo sąlygas, rekomenduojame kreiptis į klientų aptarnavimo vadybininkus telefonu 1813.

Draudikui sutikus, remiantis pateiktu Draudėjo prašymu bus atliktas pakeitimas ir paruoštas priedas prie draudimo sutarties. Konsultacijos metu su savimi būtina turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Atsižvelgdama į konkretų prašymą, bendrovė „SB draudimas“ turi teisę paprašyti papildomos informacijos arba atsisakyti vykdyti prašymus.

Pasikeitė jūsų asmeniniai ar kontaktiniai duomenys – kaip pranešti?

Praneškite mums, jei pasikeitė jūsų asmens ar kontaktiniai duomenys, ir būsite tikri, kad visada gausite pačią naujausią informaciją.

Kontaktinius duomenis galite atnaujinti naudodamiesi savitarna.

Jeigu neturite galimybės prisijungti prie savitarnos, rekomenduojame kreiptis į klientų aptarnavimo vadybininkus telefonu 1813 ir užsiregistruoti konsultacijai.

 

Ką daryti pasibaigus draudimo sutarčiai?

Pasibaigus draudimo sutarties terminui, norėdami gauti draudimo išmoką, jūs turėtumėte kreiptis į klientų aptarnavimo vadybininkus telefonu 1813 ir užsiregistruoti konsultacijai. Konsultacijos metu turėsite pateikti šiuos dokumentus:

  • Asmens, pretenduojančio į išmoką, tapatybę patvirtinantį dokumentą;
  • Draudiko nustatytos formos prašymą, kuriame nurodoma išmokos gavėjo sąskaita banke, į kurią pageidaujama gauti išmoką;
  • Asmens, pretenduojančio į išmoką, užpildytą Fizinio asmens anketą;
  • Draudikas turi teisę paprašyti ir kitų dokumentų, reikalingų tinkamai įforminti draudimo laikotarpį ir išmokėti draudimo išmoką.

Gavę visus reikalingus dokumentus, pagal draudimo taisykles draudimo išmoką turime išmokėti per 7 darbo dienas, tačiau esant galimybei pasistengsime išmokėti per trumpiausią įmanomą terminą.

Kaip sumokėti draudimo įmoką?
  • E. sąskaita – ją gausite tiesiai į savo banko sąskaitą ir galėsite pasirinkti apmokėjimo būdą (automatinį arba apmokėjimą pavedimu iš savo sąskaitos). Užpildykite Prašymą gauti e. sąskaitas, pasirašykite kvalifikuotu el. parašu ir atsiųskite adresu [email protected], kreipkitės į savo banką ir pateikite prašymą skyriuje arba savo banko e. bankininkystės sistemoje.
  • Banko pavedimu naudodamiesi savo banko elektroninės bankininkystės paslaugomis arba atvykus į savo banko skyrių.

Daugiau informacijos: čia.

Kaip apmokestinamos gyvybės draudimo sutartys?

Jeigu Jums reikalinga pažyma apie išmokas, gautas iš „SB draudimo“, prašome ją užsisakyti telefonu 1813 arba elektroniniu paštu [email protected]. Šią pažymą galėsite atsiimti Jums patogiu ir iš anksto sutartu būdu. 
Pažyma išduodama nemokamai.


Informacija draudėjams

1. Įstatymas, reglamentuojantis gyventojų pajamų mokestį ir mokesčio lengvatąLietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymas (toliau – GPMĮ).

2. Gyventojų pajamų mokesčio tarifai

Pajamų mokesčio tarifai (GPMĮ 6 straipsnis):

  • iki 2006 m. birželio 30 d. pajamų mokesčio tarifai buvo 15 ir 33 proc.;
  • nuo 2006 m. liepos 1 d. iki 2007 m. gruodžio 31 d. pajamų mokesčio tarifai buvo 15 ir 27 proc.;
  • nuo 2008 m. sausio 1 d. pajamų mokesčio tarifai buvo 15 ir 24 proc.;
  • nuo 2009 m. sausio 1 d. pajamų mokesčio tarifas buvo 15 proc.;
  • nuo 2019 m. sausio 1 d. pajamų mokesčio tarifai buvo 15, 20 ir 27 proc.;
  • nuo 2020 m. sausio 1 d. pajamų mokesčio tarifai 15, 20 ir 32 proc.;

3. Iš pajamų atimamos gyventojo patirtos išlaidos

Gyventojai gali susigrąžinti pajamų mokestį už šias per mokestinį laikotarpį patirtas išlaidas:

  • gyvybės draudimo įmokos;
  • savanoriškos pensijų įmokos į Lietuvos Respublikoje sudarytus pensijų fondus;
  • palūkanos už kreditą būstui statyti ar įsigyti bei palūkanos už gyvenamojo būsto finansinę nuomą (lizingą) (galioja tik būsto kredito/būsto lizingo sutartims, sudarytoms iki 2008 12 31 imtinai);
  • už studijas sumokėtos sumos.

Bendra iš gyventojo pajamų atimamų išlaidų, nurodytų GPMĮ 21 str. 1 d., suma negali viršyti 25 proc. mokestinio laikotarpio apmokestinamųjų pajamų, kurioms taikomi 15 proc., 20 proc. ir 32 proc. pajamų mokesčio tarifai, sumos, o bendra atimamų gyvybės draudimo įmokų, įmokų į pensijų fondus, profesinių pensijų fondų dalyvių asociacijų ir (ar) jiems analogiškų subjektų, veikiančių Europos ekonominės erdvės valstybėje, turimus pensijų fondus bei papildomų kaupiamųjų įmokų, mokamų pagal Pensijų kaupimo įstatymo 8 str. 4 dalies nuostatas (didesnių nei 3 procentai gyventojo pajamų, nuo kurių skaičiuojamos VSD įmokos), suma negali viršyti 1.500 EUR per mokestinį laikotarpį (GPMĮ 21 str. 3 d.).

Pavyzdys: Tarkime, pagal darbo sutartį Jūsų atlyginimas yra 860,00 EUR. Atėmę neapmokestinamą minimumą, t.y. Jūsų atveju 360,76 EUR, sužinosite, nuo kokios atlyginimo dalies skaičiuojamas gyventojų pajamų mokestis (šiuo atveju tai 499,24 EUR). Vadinasi, mokesčių lengvatos požiūriu optimali draudimo įmoka turėtų būti 124,81 EUR per mėnesį arba 1497,72 EUR per metus (ketvirtadalis nuo apmokestinamųjų pajamų), jeigu neketinate naudotis mokesčių lengvata kitokio pobūdžio išlaidoms. Tai žinodami, galite iki metų pabaigos sumokėti tiek įmokų, kad galėtumėte maksimaliai pasinaudoti mokesčių lengvata.Išsamią informaciją apie gyvybės draudimo įmokas mokantiems asmenims taikomą lengvatą galima rasti GPMĮ 21 straipsnio komentare, kurį galite rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėje www.vmi.lt.

4. Draudimo rūšys, kurioms taikoma lengvata

Visos gyvybės draudimo rūšys, išskyrus gyvybės rizikos draudimo sutartis.

5. Kas gali pasinaudoti lengvata?

Nuolatiniai Lietuvos gyventojai (įmokų mokėtojai), sudarę anksčiau minėtas sutartis ir/arba mokantys draudimo įmokas savo, sutuoktinio, savo nepilnamečių vaikų (įvaikių) arba vyresnių vaikų (įvaikių) visiškos negalios invalidų naudai, kai sutartyje naudos gavėju draudimo sutarties laikotarpio pabaigoje nurodytas pats gyventojas arba sutuoktinis arba nepilnametis vaikas (įvaikis) ar vyresnis vaikas (įvaikis) visiškos negalios invalidas. Jei draudimo liudijime naudos gavėjas laikotarpio pabaigoje nenurodytas, pagal draudimo taisykles naudos gavėju laikomas pats apdraustasis arba apdraustieji lygiomis dalimis dviejų asmenų draudimo atveju. Šeimos draudimo atveju naudos gavėjai yra visi apdraustieji, o jiems skirti pagrindinio kapitalo procentai reiškia jiems tenkančią išmokos dalį laikotarpio pabaigoje.

6. Mokestinis laikotarpis

Taikant lengvatą, iš apmokestinamųjų pajamų gali būti atimamos tik per praėjusį mokestinį laikotarpį faktiškai sumokėtos įmokos.

7. Jei nepilnamečiui naudos gavėjui sukanka 18 metų per mokestinį laikotarpį, mokesčių lengvata įmokų mokėtojai – tėvai (įtėviai) gali naudotis tik iki to mėnesio, kurį apdraustajam naudos gavėjui sukako 18 metų.

8. Jeigu draudimo įmokas pagal tą pačią draudimo sutartį dalimis moka keli mokėtojai, savo metines apmokestinamąsias pajamas jie galės sumažinti faktiškai sumokėtų įmokų sumomis tik tuo atveju, jei apie savo sprendimą pakeisti įmokų mokėtoją jie yra iš anksto raštu pranešę draudikui.

9. Gyvybės draudimo sutarčių apmokestinimas nuo 2019-01-01 pagal galiojančią LR Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo redakciją

Sutartis sudaryta

Sutarties terminas arba terminas, praėjęs iki nutraukimo

Gyventojų pajamų mokestis (GPM)

   

Nuo įmokų dalies, kuriai buvo taikyta GPMĮ 21 str. lengvata, ir nuo įmonės sumokėtų įmokų

Nuo įmokų dalies, kuriai nebuvo taikyta GPMĮ 21 str. lengvata

Nuo sumos, viršijančios sumokėtas įmokas

iki 2003.01.01

>= 10 metų

0%

0%

0%

iki 2003.01.01

< 10 metų

15%
(šis mokestis netaikomas nuo įmonės sumokėtų įmokų)

0%

0%

nuo 2003.01.01 iki 2012.12.31 pensininkams (55 metų) ir neįgaliems

>= 5 metai

0%**

0%

0%

nuo 2013.01.01 pensininkams (5 metai iki senatvės pensijos) ir neįgaliems

>= 5 metai

0%**

0%

0%

nuo 2003.01.01, jeigu gavėjas < 26 metų

>= 10 metų

0%**

0%

0%

nuo 2003.01.01 be papildomų sąlygų *

>= 10 metų

15%
(šis mokestis taikomas ir nuo įmonės sumokėtų įmokų)

0%

0%

nuo 2003.01.01 be papildomų sąlygų*

< 10 metų

15%
(šis mokestis taikomas ir nuo įmonės sumokėtų įmokų)

0%

15%

Draudimo išmokos mirties, sveikatos sužalojimo ar ligos atveju

nesvarbu

0%

0%

nuo 2004.05.01 iki 2008.12.31, jeigu mokėjo tik gyventojai ir nesinaudojo lengvata

nesvarbu

0%

0%

0%

* „be papildomų sąlygų“ – reiškia ne pensininkams, neįgaliesiems, vaikams iki 26 m., kuriems nustatytos lengvatinės sąlygos, nurodytos kitose lentelės eilutėse.

** Jeigu 2017 m. ir vėliau nekeitėte draudimo sutartyje numatyto naudos gavėjo, išskyrus atvejus, kai naudos gavėją pakeitėte dėl naudos gavėjo mirties ar dėl santuokos pabaigos (pradžios), arba jeigu naudos gavėją – savo vaiką (įvaikį, globotinį) pakeitėte kitu savo vaiku (įvaikiu, globotiniu).

Neįgalus asmuo – asmuo, kuriam yra nustatytas 0–25 procentų ar 30–40 procentų darbingumo lygis, arba neįgalus vaikas, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

GPMĮ 21 straipsnio nuostatos dėl teisės mažinti apmokestinamąsias pajamas sumokėtomis gyvybės draudimo įmokomis nepakeistos. Nuo 2009 metų gyventojas gali susigrąžinti iki 15 % sumokėtų savo, sutuoktinio arba savo nepilnamečių vaikų (įvaikių) bei iki 18 metų ir vyresnių neįgaliųjų vaikų naudai draudimo įmokų sumos.

Visą esminę informaciją apie apmokestinimo tvarką rasite žemiau pateiktuose dokumentuose:

ir Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėje www.vmi.lt, kurioje rasite ir VMI parengtą bei nuolat atnaujinamą leidinį „Gyvybės draudimo išmokų apmokestinimas gyventojų pajamų mokesčiu“.

Ką daryti atsitikus įvykiui?

Užpildyti pranešimą apie patirtą traumą dėl nelaimingo atsitikimo ar diagnozuotą kritinę ligą galite prisijungę prie draudimo savitarnos.

Jei neturite galimybės prisijungti prie savitarnos ar susidūrėte su nesklandumais pildymo metu, skambinkite bendruoju numeriu 1813 ir suteiksime jums visą reikalingą informaciją.

Dėl pranešimo apie apdraustojo ar draudėjo mirtį pildymo pirmiausia rekomenduojame susisiekti su klientų aptarnavimo vadybininkais.

Dokumentus taip pat galima pateikti atvykus į klientų konsultavimo skyrius.

Dokumentus taip pat galima pateikti atvykus į vieną iš šių klientų konsultavimo skyrių. Būtina išankstinė registracija telefonu 1813.

Gavę visus įvykio tyrimui reikalingus dokumentus, vadovaujantis LR Draudimo įstatymo reikalavimais, sprendimą dėl minėto įvykio vertinimo turime priimti ir jei įvykis pripažintas draudžiamuoju, draudimo išmoką išmokėti per 30 dienų nuo visų reikalingų dokumentų gavimo, tačiau, esant galimybei, stengsimės tai atlikti kuo įmanoma operatyviau dar iki įstatyme nustatyto termino.

Daugiau informacijos: čia.

Kokius dokumentus pateikti kartu su pranešimu?

Traumos ar sunkios traumos dėl nelaimingo atsitikimo atveju:

  • Užpildyti Pranešimą savitarnoje arba pateikti anketą pranešimą apie nelaimingą atsitikimą;
  • Turimus medicininius dokumentus iš sveikatos priežiūros įstaigos(-ų) su patvirtinta diagnoze, anamneze, tyrimų ir skirto gydymo aprašymu, atliktų radiologinių tyrimų aprašymus ir pan.;
  • Sunkios traumos dėl nelaimingo atsitikimo atveju – neįgalumą ar darbingumo praradimą patvirtinantį dokumentą, jei toks dokumentas apdraustajam yra išduotas;
  • Asmens, pretenduojančio į išmoką, tapatybę patvirtinantį dokumentą;
  • Įvykio aktą, surašytą policijoje, tardymo išvadą, teismo sprendimą, jei toks aktas buvo surašytas arba jei dėl įvykio buvo keliama byla;
  • Dokumentą, patvirtinantį naudos gavėjo paskyrimą, jei jis atskirai parašytas;
  • Nelaimingo atsitikimo darbe aktą, jei toks aktas buvo surašytas;
  • Draudikui paprašius – nedarbingumo pažymėjimo kopiją;
  • Draudikui paprašius – draudimo liudijimą (nuorašą) ir draudiko nustatytais būdais įformintus draudimo sutarties sąlygų pakeitimus ir papildymus;
  • Draudikas turi teisę paprašyti ir kitų dokumentų, susijusių su įvykio aplinkybių, pasekmių, draudimo išmokos ir teisės į išmoką nustatymu.

Kritinės ligos atveju:

  • Užpildyti Pranešimą savitarnoje arba pateikti anketą pranešimą apie diagnozuotą ligą;
  • Turimus medicininius dokumentus iš sveikatos priežiūros įstaigos(ų) su patvirtinta diagnoze, anamneze, tyrimų ir skirto gydymo aprašymu, atliktų radiologinių tyrimų aprašymus ir pan.;
  • Neįgalumą ar darbingumo praradimą patvirtinantį dokumentą, jei toks dokumentas apdraustajam yra išduotas, kai kreipiamasi dėl visiško neįgalumo;
  • Asmens, pretenduojančio į išmoką, tapatybę patvirtinantį dokumentą;
  • Dokumentą, patvirtinantį naudos gavėjo paskyrimą, jei jis atskirai parašytas;
  • Draudikui paprašius – draudimo liudijimą (nuorašą) ir draudiko nustatytais būdais įformintus draudimo sutarties sąlygų pakeitimus ir papildymus;
  • Draudikas turi teisę paprašyti ir kitų dokumentų, susijusių su įvykio aplinkybių, pasekmių, draudimo išmokos ir teisės į išmoką nustatymu.

Apdraustojo mirties ar apdraustojo mirties dėl nelaimingo atsitikimo atveju:

  • Užpildytą pranešimą apie mirtį;
  • Apdraustojo mirties liudijimą (arba notariškai patvirtintą kopiją);
  • Įvykio aktą, surašytą policijoje, tardymo išvadą, teismo sprendimą – jei toks aktas buvo surašytas arba jei dėl įvykio buvo keliama byla;
  • Turimas pažymas iš sveikatos priežiūros įstaigos(ų) ir išsamius gydymo įstaigos dokumentus su ligos, dėl kurios apdraustasis mirė, diagnoze, anamnezės, tyrimų ir skirto gydymo aprašymu;
  • Asmens, pretenduojančio į išmoką, tapatybę patvirtinantį dokumentą;
  • Dokumentą, patvirtinantį naudos gavėjo paskyrimą, jei jis atskirai parašytas;
  • Paveldėjimo teisės liudijimą, jei į draudimo išmoką pretenduoja teisėti įpėdiniai;
  • Nelaimingo atsitikimo darbe aktą, jei toks aktas buvo surašytas;
  • Draudikui paprašius – draudimo liudijimą (nuorašą) ir draudiko nustatytais būdais įformintus draudimo sutarties sąlygų pakeitimus ir papildymus;
  • Draudikas turi teisę paprašyti ir kitų dokumentų, susijusių su įvykio aplinkybių, pasekmių, draudimo išmokos ir teisės į išmoką nustatymu.
Kaip išmokamos draudimo išmokos dėl įvykio?

Draudimo išmokai pagal draudimo sutartį gauti prašome draudimo bendrovei pateikti:

  • reikiamus dokumentus, priklausomai nuo draudimo išmokos atvejo;
  • informaciją apie įvykio aplinkybes ir pasekmes, būtinus nustatant draudimo išmokos dydį.

Kai pagal pateiktus dokumentus negalima nustatyti ar įvykis yra draudžiamasis ir (ar) įvykio padarinių, draudimo bendrovė gali pareikalauti papildomų dokumentų ar duomenų.

Išmokų mokėjimo sąlygos:

  • Draudimo išmoka yra išmokama ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tos dienos, kai gaunama visa informacija, reikšminga nustatant draudžiamojo įvykio faktą, aplinkybes ir pasekmes bei draudimo išmokos dydį.
  • Gyvybės draudimo, traumų, kritinių ligų ir kt. išmokos yra neapmokestinamos

Jei turite klausimų dėl draudimo išmokos mokėjimo, skambinkite 1813 arba rašykite [email protected].